brisbane

vid lunchtid idag overgav vi fyrsambolivet, och vi satte oss pa bussen till brisbane. det har varit tre roliga veckor tillsammans med Asa & Johanna, men nu ska vi gora olika saker sa da maste man skiljas at !

men idag ar vi inte alltfor muntra. rod dag = dod dag! idag firar namligen australiensarna anzac day, till minne av krigsveteranerna (tror vi :) ett dumt pahitt om ni fragar oss!
allt ar i princip stangt och det ar saaaa trakigt. vi trodde det skulle bli battre nar vi akte till australiens tredje storsta stad, men icke! det enda som ar oppet ar i princip seveneleven, och att gora en delikat middag pa det ar inte det lattaste. burkravioli i mikro var losningen for dagen. for ovrigt bor vi pa ett stort hostel, och delar rum med sex andra, bade killar & tjejer, och det marks. FOTSVETTFOTSVETT ! Dessutom har vi en bar precis utanfor vart fonster, sa imorgon flyttar vi over till grannhostellet, som ser lite battre ut.

forlat vara klagosanger, men de har en tendens att dyka upp vid varje forflyttning. om nagra timmar ar vi gladare igen, da har vi varit pa den efterlangtade bion vi suktat efter sedan Sydney (ja, konstigt nog har bion oppet!) Confessions of a Shopaholic ska ses, och vi ska bli pa battre humor ! :)

puss & kram :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Gullungar!



Ni verkar klara era tristessimmar med glans. Det är helt omöjligt att ni två skulle kunna ha tråkigt en längre tid.



Senaste nytt hemifrån. Våren är här + 20 , inte en dag för tidigt. Vi svenskar blir ju helt galna, shorts, linnen, sandaler fram och sen ut och glassa på Avenyn. En underbart härlig syn. Man blir så glad.



Maddes brorsa Philip har återförenats min sin flickvän, skönt, jag har varit så orolig. Vickan med sin blivande man kommer att bosätta sig på Haga slott.Skönt att vi inte behöver oroas för dem med tanke på att det är så svårt att få en bostad idag.



Volvo har varslat ytterligare 700 pers, trist men det ostabila läget kommer att vända men vi är nog inte riktigt i botten än innan det är dags för vändningen.



Eurovision contest går av stapeln om två veckor. Vinner vi, man kan ju alltid hoppas. Funderar på att bjuda hem mig till Maxi Lars and the Sleeping Beauty, Ewa men jag skall kolla läget först så de inte bestämt nåt annat. Där trivs jag, allt är så enkelt att umgås med Öbergs. Jag är glad att du, Elin, Gulle-Rambo, Maxi-Lars och The Sleepng Beauty finns för mig.



Själv börjar jag jobba på måndag står inte ut med att gå hemma längre. Jag lever i ett mörker eftersom man satt upp ställningar på baksidan av huset Man har klätt in hela baksidan med typ säckväv och jag vet inte om det är sommar eller vinter utanför. Så på måndag” bäck to bissniss agäjn”. Efter dessa rader skall jag ut och kolla om det stämmer att det är vår ute.

Okey Gullungar, Simma lugn, inte alltför lugnt utan lagom lugnt. Var fortsatt rädd om varandra och vänskapen.



Kram Rinäjt.

PS. Pink Lady och jag trivs så bra ihop. Det är nog som fabror doktorna sa, en Pink Lady per dag och du slipper fabror doktor.

2009-04-25 @ 14:27:21
Postat av: Anonym

Yippee jag klickade bara en gång och det funkade

2009-04-25 @ 14:29:54
Postat av: Madde

Att Koh Tao ar toppen! Kul att du pratar om det for vi har faktiskt pratat omn att hyra moppe men vet inte riktigt vart vi skulle fara isf, var for ni? vad ska man fara och inte? Nagot mer man inte far missa har? Festade ni natt? Massa kramar!

2009-04-25 @ 14:32:13
URL: http://martinochmaddepaaventyr/blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0