turister i sydney

idag har vi lekt turister : )
nar asa & johanna akte till jobbet imorse vaknade vi, men inte utvilade. istallet tvingade vi oss upp for att ata frukost, men vi insag ganska snart att det var domt att misslyckas, sa vi slog vara kloka huvuden ihop och krop till kojs igen. nar vi sedan vaknade, nagra timmar senare, gav vi oss ivag, med siktet installt pa Paddy's market. Men efter att ha trottnat pa torgklader i Bangkok, hoppade vi inte i taket av gladje over detta stalle. istallet gav vi oss av mot chinatown, dar vi fascinerades av alla asiater som ryms i denna stad. det ar manga ! dar at vi lunch, och sedan kikade vi runt i stan och gjorde lite smainkop innan vi vandrade till operahuset. inte sa jattefrasit som man forvantar sig, men vi satte oss i botaniska tradgarden (precis bredvid), vilade benen och at glass. nu ar vi trotta och ska lagga oss pa sangen ett tag.
puss & kram & en massa karlek !


Kommentarer
Postat av: Lars Öberg

Hallå tjejer.

Låter inte som ni är så imponerade över Sydney.

Hör här!

Operahuset är klätt med kakel från Höganäs.

Arkitekt Jörgen Utzon från Danmark- nästgårdsgranne till Skåne!

Det ni!!!

Skämt åsido.

Uppriktigt - Jag var inte heller så imponerad men det är i alla fall kul att varit vid symbolen för Sydney.

Återkommer till mitt gamla tips. Ta en färja och se Sydney från vattensidan.

Jag lovar att det är en upplevelse. Men vila ut först så att ni kan ta till er intrycken.

Skönt att ni inte är kvar i Thailand.

Undantagstillstånd i Patthaya (eller hur det nu stavas).

Har varit hos Gittan och Gunnar och firat påsk med den påföljden att Mamma fick ta över ratten till Ullared som etappmål innan Kungälv.

OBS - Jag kom upp tomhänt från killarnas avdelning. Alltså inga fler verktyg i min digra samling! Det blev ett par strumpor och bambuskott.

Som ni förstår var jag inte så inspirerad efter påskfirandet men nu är det OK igen.

Må gott och sköt om Er.

Många påskkramar från Maxi-Lars.

p.s. Ikea Ewa hälsar



2009-04-11 @ 21:12:56
Postat av: Anonym

Heg Gullungar!!

Även jag har varit på resa, tillsammans med Maxi-Lars och Joy-Eva var jag Ullareds-Rinäjt hos Gittan. Där var som vanligt jättetrevligt. Mindre trevligt var ju vårt Ullaredsbesök. Som Maxi-Lars redan talat om var vi mycket nertaggade och besöket där var ingen "lisa för själen" men å andra sidan blev besöket billigt. Det måste vara den friska Smålandsluften som satte ner köplusten.

Hur mår det Austraulienska djurliven, Hänger det en massa tvättbjörnar, Koalabjörna, kängurur i lyktstoplarna, krokodiler som springer över vägen, kramvänliga ormar högt och lågt. Vill gärna ha en rapport. Jag har äntligen gett upp hoppet om att få bära era väskor - life is hard but must go on.

Jag fortsätter att med stor glädje läsa era reserapporter. Ni verkar ha så kul och verkar trivas så gott tillsammans. Var fortsatt rädda om varandra och er vänskap.

Kram från Renate

2009-04-12 @ 14:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0