zoo & fest & bondi beach

de senaste tva dagarna har varit intensiva.
i tisdags morse laddade Anna, Hanna & Johanna for ett besok pa Taronga Zoo, och vadret var pa var sida. Efter en vacker farjetur langs med Sydney kom vi fram till parken & blev som tre sma ivriga barnungar pa tivoli. Det var jattehaftigt & valdigt fint. Djuren var haftiga, fina, fula, stora, sma, tjocka, spinkiga, langa, korta, tama, vilda, duktiga, somniga. Ja, det fanns av alla olika sorter :) Vi sag en fagelshow & en salshow och vi var alla valdigt imponerade av hur duktiga djuren och deras skotare var. vilket samspel ! haftigaste var nog nar Johanna klappade en kanguru.
 
nar var ben varkte av trotthet begav vi oss tillbaka till vart hostel for middag & forfest. tisdagar ar namligen synonymt med hostelfest i sydney. och ja. vi behover nog inte namna mer an att vi fick ordentligt med gratis dricka & att vi sedan stod och sjong karaoke med partydodaren Heaven med Bryan Adams. ILLAILLAILLA, men med betydligt storre succe an Sommartider pa PhiPhi - alltid en liten trost.

lika festligt var det inte nar vi vaknade igar. vi var inte de fraschaste tjejerna som skadats. och det ar en underdrift. inte heller kom den molnfria himlen lagligt, sa det var med mycket moda & stort besvar som vi lyckades ta oss ut till Bondi Beach. dar lag vi mest och pustade & beklagade oss over hur synd det var om oss medan vi kollade pa surfare. vagorna dar ar inte att leka med, och vi holl pa att falla omkull nar vi bara stod i vattenbrynet. synd att vi inte kunde uppskatta det fina vadret till max igar. men det kommer fler sadana dagar far vi hoppas :)

ikvall aker vi till byron bay, och nu ska vi ha oss en liten valbehovlig rehab. atminstone i nagra dagar :)
skot om er allihopa. KARLEK !


Kommentarer
Postat av: Lars Öberg

G´Day.

Låter häftigt!

Fanns det Tasmanska djävlar på Taronga Zoo?

Har aldrig sett dem själv - inte ens i Skånes djurpark.

Ser fram emot en bildshow när ni kommit hem.

Ni får gärna lägga in några bilder på bloggen.

Inget speciellt nytt i Sverige förutom att Anders Borg har presenterat budgetpropositionen men det är inget jag vill tråka ut er med.

Glöm Sverige för ett tag och njut och ha det bra.

Se upp för maneter när ni badar!

Många kramar från Maxi Lars

2009-04-16 @ 08:39:06
Postat av: Lina

haha festlivet kan vara hårt!

vilket ni verkar ha erfarit efter dessa dagar i sydney :P

men ack så roligt! :)

Kram på er!

2009-04-16 @ 18:34:29
Postat av: Marina

Ni verkar verkligen ha det hur underbart som helst:) Vilka upplevelser ni är med om, häftigt!! Kul att följa eran blogg. Ja å Lisa har precis varit och svettats lite, aldrig fel! Här hemma i lilla Kungälv är det nog sig likt annars...

Ha de bäst töser! Tänker på er mycket, massa pussar å kramar från lilla mig!

2009-04-16 @ 19:57:43
Postat av: jannie

rehab i byron bay är inte bra planerat hanna ;)

läser om erat äventyr, jätte kul att följa!

Kraam jannie

2009-04-16 @ 22:42:51
Postat av: Anonym

Hej Gullungar!!



Sjukrapport från öfre Johanneberg: Har fått en ”ny” stortå – Yipeee. En svår operation i mitt tycke, men Hanna din Mammi tyckte det var en baggis, typiskt sjukhusfok. Okey Okey att få ett nytt hjärta är väl lite värre än mitt men bara lite värre. Jag är nu i åldern då man behöver reservdelar. Nästa år tar vi höger stortå sen Gullungar kommer jag att kunna springa fort. Skall vara hemma nu till 5 maj om jag nu klarar att bara gå och göra ingenting så länge.



Operationen var för tre dagar sedan. Idag var jag ute och gick s k catwalk på Viktor Rydbergsgatan med två kryckor. Tyckte jag fick in det rätta gunget. Två gånger fick jag frågan om jag behövde hjälp, av en tvåbarnsmamma med matkassar högt och lågt och en äldre man säkert 20 år äldre än mig. Vad då, jag som tyckte det gick så bra. Avböjde artigt och vänligt hjälpen.

Johanneberg visar inte alltid sin bästa sida. Förra veckan blev en student skjuten kl 08.30 utanför huset. Det var en kille utan ovänner. Ingen är gripen. I efterlyst tog de upp fallet som är ett stort mysterium. Han bodde i huset mitt över mitt och Viktor Rydbergsgatan.



Jag lusläser era reserapporter och ni är så duktiga, ni skriver så underhållande, även inläggen läser jag. Jag har alltid sagt att Maxi-Lars har hamnat på helt fel branch. Han skulle ha blitt kock och nu är jag övertygad om att han även skull kunna bli en bra författare/kåsör/reseskildrare you name it.



Var rädda om varandra och ha jättejättekul hälsar hon som inte fick följa med, kram kram kram

2009-04-17 @ 15:12:10
Postat av: frida

jag hoppas av hela mitt hjarta att ni gick strandpromenaden fran bondi till coogee beach..?? jag maste val ha sagt att ni skulle gora de.. ar ar typ de basta i sydney.. =)) annars MASTE ni gora de nar ni ar dar igen, for ni flyger val dit innan ni aker hem, eller flyger ni direkt fran cairns?? PUSSSS

2009-04-21 @ 12:29:48
Postat av: Stoffen

Å vad vackra ni är tillsammans! <333

2011-08-22 @ 20:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0