kalla oss aventyrare !

idag har vi varit ute pa aventyr ma ni tro !
vaknade av regnets smattrande mot bungalowtaket och blev fortvivlade. men efter att ha atit goda baguetter och druckit kaffe pa en restaurang (denna dagen gar inte i sparandets spar) hyrde vi en moped och gav oss ut pa upptacksfard. vi borjade med shark bay (ja, det finns hajar dar, men efter mycket forsakran fran en kille att de inte var farliga, vagade vi oss att promenera dit) over berg, stenar och genom vatten och antligen fick vi oss ett dopp! dar var aven en fastkedjad apa, som grat och grat och grat och vara moderskanslor visste inga granser.
nar vi sedan skulle ta en annan vag tillbaka insag vi att vi snurrat bort oss totalt, och fick promenera lange for att hitta tillbaka. tur att de salde ananas vid vagen, som fick upp vart blodsocker! vi hade planerat att ta oss till varenda liten vik pa on, men vi insag ganska snart anledningen till att det ar battaxi som anvands har. och kloka som vi ar, sa vande vi nar vi fick detta klart for oss, annars hade vi formodligen legat pa nagot sjukhus. om nagon hade hittat oss det vill sag! efter lunch hemma hos nagra thaiar, och aven ett besok pa deras toalett (inte vart att minnas, milt sagt) kopte vi oss varsitt cyklop och en snorkel och siktade in oss mot Snorkling paradise. Var bergsbestigningen och den extrema hettan i kombination med branterna ikladda trasiga tygskor vart det? tveksamt. mojligen om man kan snorkla, men vi skrattade mest och insop saltvatten. nagra nemosar fick vi iallafall sett :) blota, trotta och skakiga som vi var, akte vi vidare till en ny strand dar vi kopte oss varsin glass och laste lite. lon for modan var vi mer an varda !
nar vi kom tillbaka till stan var var inlamnade tvatt fardig, och efter en dusch och med frascha klader ar vi som nya manniskor. alltsa anstandiga for forsta gangen pa lange ;) nu ska vi ata middag och dricka nagon god drink :)
because we're worth it !
  
PUSS OCH KRAM !

tack for uppdateringen om pingpong-show. vi ska halla oss ifran det. valdigt langt !

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh va härligt ni har det mina snorkeltjejer... sitter här och njuter när jag ser er. underbart. Fortsätt i den stilen.. Massa kärlek till er. (Free the apes) /Lisa

2009-03-18 @ 17:01:06
Postat av: Anonym

wojme, wojme... kedjade apor, hajar och oländig terräng... nog är ni värd glass i stora lass, latte i massor samt att läppja på en god P2 kanske? Tänker på er och är otoligt glad att ni undviker sjukhus!! Kramar <3 Gunilla

2009-03-18 @ 21:01:23
Postat av: Madde B

Heeej vännen, du ser ut att ha det kanon och alla dessa bilder som ni är så duktiga på att lägga in gör ju inte direkt mig midre taggad! Tusen tack för svaret i min blogg, jag har som smått börjat inse att jag inte borde oroa mig så mkt som jag gör;D..men det är svårt haha!! Önskar er en fortsatt trevliga resa, kommer fortsätta följa er blogg för att få tips och idéer för min och martins resa men även för att det är så kul då ni uppdaterar både ofta och med bilder:D Massa kramar, hälsa Hanna:)

2009-03-19 @ 12:11:59
URL: http://martinochmaddepaaventyr.blogg.se/
Postat av: Lars Öberg

Halloj. Hoppas att ni har det fortsatt bra!

Här är det strålande solsken och +7 (Något svalare i skuggan).Kul att ni provar på lite aktiviteter nu när ni verkligen har tillfälle.

Man börjar bli lite avundsjuk på Er. När jag var ung, strax efter unionsupplösninggen med Norge, var det största äventyret att åka till Tivoli i Köpenhamn. Så det är ju skönt att tiderna förändrats.Inte för att jag har något emot Köpenhamn men ändå...

Många kramar från Öberg Sr.

2009-03-19 @ 13:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0