bangkok, dag 2

antligen framme. resan var lang, men genomlidlig och vi kom fram till bangkok tidigt pa morgonen.
ett ord. VARMT ! hettan slog oss som ett basebolltra, men nu, efter tva dagar ar man nagorlunda hardad.

fortsa dagen inleddes med en liten powernap som slutade med fem timmars skonhetssomn (det var mycket valbehovliga timmar!) dagen fortsatte darefter med en tur till weekendmarket, men nej. elin, ledsen att gora dig besviken, men efter tva dagars shopping pa markets och malls, har i shoppingmeckat bangkok, ar det enda vi kopt ett diadem till anna. dock har vi sett mycket, upplevt mycket och svettats mycket. cyniska och bittra ar nagot som kannetecknar var livsstil, ofrivilligt. eftersom vi vet om att vi ar ganska lattlurade har vi antagit ett mycket hart skal och tror att alla ar ute for att lura skiten ur oss, med overpriser och logner. dags att sanka garden?

igar blev vi ordentligt genomknadade av fyra thailandskor. ordentligt. vilket idag kanns. tank er svar traningsvark och multiplicera med hundra. ungefar sa kanns det idag. da passade det bra med lite poolhang. forutom lite bad o shopping har vi aven gjort ett tappert forsok att leka kulturella turister. vilket gick sadar. att se en miljard buddahs i 40gradig varme, med en miljard andra turister ar nog inte det vi gillar bast. inte heller att de bjod pa agg o bananer, aven ifall gesten var fin.

maten ar god (ja, hanna undertecknar det) och idag at vi med thailandarna sjalva, vad den maltiden bestod av vill vi nog inte veta, men det smakade okej, och mattade vara magar. 4 kronor var ju overkomligt. och med denna spartanska lunch avrundade vi med en latte fran starbucks for 21 kronor. balans, nagon?
imorgonbitti ger vi oss av mot koh chang, sol och bad ar mycket efterlangtat. 



Kommentarer
Postat av: gunilla schwarz

hej girls!! är så glad att se er igen.... KRAM från mig, Gunilla

2009-03-09 @ 19:09:06
Postat av: linnéa

ser ut som om ni are living the dream !

saknar er här hemma men skönt att veta

att ni har kommit fram välbehållna och

har det bra :) KÄÄÄÄÄRLEEEEEK , linnéa .

2009-03-09 @ 19:10:30
Postat av: maggie

Jag är avens! hoopas ni kommer ha en toppen resa! : )

Puss på er! maggie.

2009-03-09 @ 19:50:36
Postat av: Elin

Men Hanna o Anna!! Vart har ni vart o shoppat??? Ett Diadem? Hoppas ni hittar nåt någon annastans!!!!

Ni verkar ha det bra i alla fall o det är huvudsaken! ta hand om er tjejer!! Puss o Kram

2009-03-09 @ 21:15:11
Postat av: Lina

hej på er!

skönt att läsa att ni är framme och välbehållna :)

ni verkar vara peppade till tusen!

hoppas koh chang är fint!

ser framemot mer bilder :)

ha det bra nu! Kram Lina

2009-03-10 @ 08:41:24
URL: http://mannberg.blogg.se/
Postat av: ros

Hej där! Skönt att höra att allt gick bra:)

INTE alls avundsjuk på er två måste jag säga. Här sitter jag inomhus och huttrar medan jag stirrar ut genom fönstret och skådar snö som faller. Termometern visar på UNDERBARA 6 minusgrader. Det är vad jag kallar livet..



Ironi på högsta nivå.



Hoppas att allt är bra med er och att ni njuter av varenda sekund! Önskar jag vore där med er. Puss puss på er och ta hand om varandra:)

2009-03-10 @ 15:09:55
Postat av: Anonym

glömde visst / ros ;)

2009-03-10 @ 15:11:07
Postat av: Olivia

Så roligt att ni har det bra! Det ser ju helt FANTASTISKT ut, jag är inte bara liiite avis! :D :D



En hälsning till Anna: Tack för tipset om tryckeriet! De verkar MYCKET MYCKET bättre! De svarade på alla mina frågor innan jag ens hade ställt dem, haha :P



Ha det bäst!

KRAM

2009-03-10 @ 16:00:50
URL: http://oliviaspudlar.blogg.se/
Postat av: Eve

Vad skönt att höra att ni kom fram välbehållna :) Det verkar som om ni har påbörjat eran fantastiska resa på ett bra sätt! Är rätt så mycket avis kan jag lova, här huttrar jag i kyla och snö. Om ni hittar någon tidsmaskin eller liknande kanske ni kan ta dit mig? NJUT AV LIVET TJEJER :) Pusssss

2009-03-10 @ 17:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0